Przedszkole Publiczne NR 10 w Czechowicach - Dziedzicach - Warsztaty 9

               
   

 


Warsztaty 9 Drukuj E-mail
sobota, 10 października 2015

WARSZTATY RUCHOWE
„SKACZĄCE KANGURKI”

GRUPA IV

STYCZEŃ

„Szybciej, wyżej, dalej” -  Ćwiczenia i zabawy z elementami podskoków, wyskoków, przeskoków.

· Doskonalenie różnych form podskoków rytmicznych

·Rozwijanie umiejętności poprawnego odbicia obunóż i jedno nóż w miejscu
i w ruchu

· Doskonalenie umiejętności odbicia i poprawnego lądowania

Podnoszenie usprawnienia wykonywania łatwych form podskoków i przeskoków.

 WARSZTATY MUZYCZNO – TANECZNE
„Tańczące Szkraby”
GRUPA IV
STYCZEŃ

„Na śniegowej górce” – zabawy muzyczno – taneczne - rozwijające poczucie rytmu i rozpoznawanie dźwięków wysokich i niskich

· Zagadki słuchowe "Co to za dźwięk?" – rozpoznawanie odgłosów wydawanych przez różne przedmioty znane dzieciom – rozróżnianie dźwięków wysokich
i niskich.

· Poznanie piosenki: ,,Biały walczyk” zwrócenie uwagi na wyraźna wymowę słów.

·Improwizacja ruchowa oparta na tematyce karnawałowej /tańczące zabawki, zwierzęta/

 

Warsztaty kulinarne gr IV - STYCZEŃ
SOK MARCHEWKOWO- JABŁKOWY
 

Tego dnia pani do przedszkola przyniosła marchewki, jabłka i dziwną maszynę. Okazało się, że będziemy robić sok owocowo-warzywny. Jednak zanim przystąpiliśmy do pracy, pani zapoznała nas z urządzeniem do robienia soku- sokowirówką, jego działaniem i utrwaliliśmy sobie zasady bezpieczeństwa. Pozostało tylko wrzucenie składników do maszyny i sok gotowy! Wszystkim bardzo smakował, ponieważ wykonany był przez nas, bez dodatku cukru i bez konserwantów. Wielu prosiło o dodatkową porcję. Pycha!!!



  

„Fiku – miku poskacz z nami pajacyku”

Ciągle czekamy na ZIMĘ. Skoro tak długo zwleka wyczarowaliśmy ją sobie na styczniowych warsztatach ruchowych w grupie III. Zabawy w śnieżynki, rzuty do celu śnieżkami z gazet sprawiły dzieciom wielką radość. Troszkę trudności mieli milusińscy podczas rozpoznawania imion swoich kolegów i koleżanek z grupy po wydawanym głosie. Na prośbę dzieci zabawiliśmy się znowu w „Bączka”- oj może zakręcić się w głowie więc należy panować nad swoim ciałem. Przyjemnie jest też zrelaksować się słuchając muzyki lub wykonywanym masażyku ” Świeci gwiazdka” wg Z. Makowska.
Świeci gwiazdka
(rozcieranie palcami pleców sąsiada od środka do boków, promieniście).
Gwiazdek sto
(stukanie opuszkami palców po całych plecach).
Skaczą dzieci
(dłonie złożone w łódeczki oklepują całe plecy sąsiada)
Hop, hop, hop!
Tu choinka
(palcami rysują choinkę od góry do dołu).
Tam choinka.
A tu uśmiechnięta
(zataczanie całą dłonią półkola od jednego boku do drugiego boku) minka.
W białym śniegu 
(dłonie złożone w piąstki zataczają duże koła na plecach)
suną sanki 
(energiczne głaskanie pleców otwartymi dłońmi z góry na dół)
a w tych sankach, dwa bałwanki
(wszystkie palce złączone w „dzióbek” wystukują kółka).

 WARSZTATY BADAWCZE gr. IV „ MALI ODKRYWCY” POD HASŁEM: „ Czy sól jest słona”- styczeń

Znowu nadszedł czas na warsztaty badawcze. W tym miesiącu rozpoczęły się one zagadką:
Choć podobna jest do cukru, inaczej smakuje.
Mama często jej używa, gdy obiad gotuje. (sól)
Chętne dziecko udzieliło odpowiedzi „na ucho” nauczycielowi. Gdy była to prawidłowa odpowiedź, pani powtarzała ją głośno nam.
Następnie rozpoczęliśmy zabawę „Ciepło, zimno”, w której wybrani z nas , kolejno kierowani słownie przez nauczycielkę, odszukiwali  ukryte w sali woreczki z małymi kryształami – bryłkami soli. Gdy usiedliśmy do stolików rozpoczęło się oglądanie znalezisk. Wykorzystaliśmy do tego lupy, badając je dotykiem, poznają ich smak. Podejmowaliśmy próby określania ich koloru, faktury, twardości, smaku. Potem pani zaprosiła nas do zabawy w „Solne rzeźby” - zabawa z elementem dramy. Dobieraliśmy się w pary (jedno dziecko to rzeźbiarz, a drugie bryła soli). Rzeźbiarz w dowolny sposób modeluje rzeźbę. Wszyscy rzeźbiarze, wraz z nauczycielką podziwiali powstałe rzeźby, po czym następowała zamiana ról. Na zakończenie pani przygotowała nam ciekawe doświadczenie, którego efekty będziemy mogli oglądać po kilku dniach, a dotyczyło „Tworzenia  kryształów”. Do słoika z mocno ciepłą wodą wsypała sól, mieszając i sprawdzając czy się rozpuści. Dosypywała jej tak długo, aż roztwór był tak słony, że sól przestała się rozpuszczać. Po przygotowaniu roztworu nasyconego, zawiesiła patyczki z kosmatą wełną na słoiku, zanurzając ją w słonej wodzie i umieściła słoiki na parapecie, nad kaloryferem. Po paru dniach będziemy mogli dopiero obserwować tworzące się na nitkach kryształki soli powstające pod wpływem odparowywania wody. Ciekawe czy to się uda?


WARSZTATY BADAWCZE „ MALI ODKRYWCY”

„Zabawy twórcze ze śniegiem” - luty

 Warsztaty rozpoczęliśmy od ciekawej zagadki.

Co to jest, czy wiesz przypadkiem choć jest z płatków, nie jest kwiatkiem ?
Zimą biały z nieba leci bardzo go lubicie dzieci ?
Potem zastanawialiśmy się „Skąd się bierze śnieg?”  i doszliśmy do wniosku, że zima przynosi dzieciom dużo śniegu, a śnieg powstaje z wody i składa się z pojedynczych gwiazdek.
Kolejnym krokiem w naszym badaniach było sprawdzenie dzięki  zgromadzonym pomocom
- jaki jest śnieg?

- jakiego kształtu są płatki śniegu?

- kiedy śnieg się topi?

Wykorzystaliśmy do tego różne pomoce: bibułki, pojemniki ,itp. doszliśmy do następujących wniosków:

- śnieg ogrzewany rękami zamienia się w wodę,

- śnieg jest biały, to nie znaczy, że jest czysty.

Na zakończenie szukaliśmy zapachu zimy. Poprzez wąchanie miętowego olejku eterycznego i zapachu np. kwiatów – określaliśmy, który z nich przypomina zapach zimy i dlaczego. Ostatnim zadaniem na tych warsztatach było przedstawienie zimy przy pomocy białej kredki wg własnego pomysłu.

 

WARSZTATY GRUPA 4 LUTY

         SURÓWKA JABŁKOWO- MARCHEWKOWA 

Dzisiaj wraz ze swoją panią przygotowywaliśmy surówkę z jabłek
i marchewek. Najpierw jednak poznaliśmy ile witamin można znaleźć
w składnikach naszej surówki. Potem pani pokazała nam nasze nowe, kolorowe tarki oraz sposób w jaki na nich pracujemy, a także na co koniecznie trzeba uważać, by nie zrobić sobie krzywdy w paluszki.
Gdy już wszystko omówiliśmy, zabraliśmy się ochoczo do pracy.
Wszyscy tarliśmy z zaangażowaniem jabłka i marchewki. Potem nastąpiło mieszanie składników w miseczkach, a na końcu odbyła się degustacja. Przed tym jednak każdy nakładał sobie tyle surówki do swojej miseczki ile tylko chciał. Było również wiele dokładek. Bardzo podobały się nam te zajęcia, a także smakowała wspólnie przygotowana surówka. Obiecaliśmy naszej pani, że codziennie będziemy spożywać warzywa i owoce aby być zdrowym.

WARSZTATY BADAWCZE gr. VI
„ MALI ODKRYWCY” -
„Tworzymy kryształki soli” – styczeń

W tym miesiącu  przygotowaliśmy ciekawe doświadczenie, którego efekty oglądaliśmy po kilku dniach. A mianowicie próbowaliśmy stworzyć kryształki soli. Aby nam się to udało potrzebowaliśmy niezbędne rzeczy do wykonania tego doświadczenia, to: sól, woda, słoik, patyczek oraz  sznurek. Każde dziecko otrzymało słoik z ciepła wodą, następnie każde dziecko dodało łyżkę soli, mieszając dzieci sprawdzały czy sól się rozpuści. Po przygotowaniu roztworu nasyconego dzieci zawiesiły przygotowane wcześniej patyczki ze sznurkiem, które umieszczały na słoiku, zanurzając je w słonej wodzie. Gotowe już słoiki umieściliśmy na parapecie, nad kaloryferem. Po kilku dniach na sznurku pojawiły się małe kryształki.  W ciągu następnych dni kryształki rosły. Po około tygodniu woda całkowicie wyparowała, a osad znajdował się na sznurku i słoiku. Obserwowaliśmy tworzące się na sznurkach kryształki soli powstające pod wpływem odparowywania wody. Dzieci były bardzo zainteresowane i zadowolone wykonując to ciekawe doświadczenie.

 

 

„POJAZDY KOSMICZNE” – kuchcikowo gr. V
STYCZEŃ

 13 stycznia podczas kolejnych warsztatów kulinarnych „KUCHCIKOWO” dzieci z grupy V zrobiły pyszne, warzywno-serowe sputniki oraz inne pojazdy kosmiczne wg własnego pomysłu.

Do przygotowania użyliśmy:
-  pomidorki koktajlowe
- plasterki ogórka zielonego
- ser żółty
- wykałaczki


 

WARSZTATY KULINARNE W GRUPIE V
LUTY

 W lutym dzieci z grupy V przygotowywały bardzo prostą

surówkę z jabłek i marchewki.

Przedszkolaki od razu zabrały się ochoczo do pracy. Malutkie rączki z olbrzymim zapałem tarły jabłka i ciągle prosiły o jeszcze!
Próbowały trzeć także marchewki.

Zdarzyły się nawet obtarte paluszki! Ale nikt nawet na to nie zwracał uwagi!

Tak wszyscy byli zajęci pracą.

Zastanawiałyśmy się, czy z takim samym zapałem z jakim dzieci tarły jabłka i częściowo marchewki, będą potem zajadać.
Nasze wątpliwości trwały krótko.

Surówka była doskonałym dodatkiem do ciasta, które upiekły Panie kucharki na podwieczorek.

Większość dzieci prosiło o dokładkę surówki.

Bardzo nas to ucieszyło.

 

 

WARSZTATY SPORTOWE: „SKACZĄCE KANGURKI” – GRUPA 4
LUTY:

„W dobrej kondycji: zręczność i koordynacja”: - Rzuty do celu, ćwiczenia wymagające utrzymania równowagi, ćwiczenia ze wstążką.

- Zwrócenie uwagi na koordynację ruchów

- Kształtowanie wytrzymałości i zręczności

- Utrzymanie ciała w dobrej kondycji
- Ćwiczenie wszystkich grup mięśniowych

- Rozwijanie ekspresji i gibkości ciała

 

WARSZTATY MUZYCZNO – TANECZNE: „TAŃCZĄCE SZKRABY” – GRUPA 4
LUTY:

„Wesołe melodie” – zabawy muzyczno – taneczne - rozwijające reakcję na zmianę rejestru melodii w wiolinie i w basie. Kształtowanie spostrzegawczości i organizacji przestrzeni.
- Nauka stopniowania dynamiki przy mowie, śpiewie, klaskaniu, grze na instrumentach /zabawa w echo/ .
- Nauka kaszubskiej zabawy tanecznej "Miotlarz" – rozwijanie organizacji przestrzeni.
- Zagadki muzyczne: „Jaka to piosenka?" – zgaduj-zgadula – rozpoznawanie piosenek poznanych od początku roku szkolnego
- Próby gry na trójkątach do melodii szybkiej i wolnej.

 

WARSZTATY BADAWCZE gr. VI

„ MALI ODKRYWCY” -
„Woda i jej magiczne sztuczki” – luty

Na kolejnych naszych zajęciach postanowiliśmy sprawdzić, które substancje rozpuszczą nam się w wodzie,  a które nie? Dzieci otrzymały szklanki z wodą, do której wsypywały różne substancje.
Pierwszym eksperymentem jaki wykonaliśmy było zmieszanie wody z cukrem. Oczywiście dzieci mieszały łyżkami cukier tak długo aż się rozpuścił. Wniosek był tak,i iż cukier rozpuszcza się w wodzie. Następnie do wody dzieci wsypywały „Vibowit” i obserwowały co się działo, stwierdzając iż „Vibowit” również się rozpuszcza w wodzie a dodatkowo jeszcze pojawiły się bąbelki i woda zmieniła kolor. Kolejnym etapem naszego doświadczenia było sprawdzenie czy woda połączy się z przyprawami. Tutaj wykorzystaliśmy majeranek. Dzieci zaobserwowały, iż nawet po długim mieszaniu wody z majerankiem, ten się nie rozpuszcza.  Na zakończenie pani przygotowała każdemu dziecku szklankę z octem. Później podchodziła do każdego dziecka aby wsypało po łyżce sody oczyszczonej i w tym czasie dzieci uważnie obserwowały co się dzieje.  Dzieci były podekscytowane, gdyż przy tej mieszance powstał gaz i w naszych szklankach pojawił się tzw. wulkan.


 

 

 

 

 

 

 



© Przedszkole Publiczne nr 10
ul. Nad Białką 1 b, 43 - 502 Czechowice-Dziedzice