Przedszkole Publiczne NR 10 w Czechowicach - Dziedzicach - Warsztaty 7

               
   

 


Warsztaty 7 Drukuj E-mail
sobota, 10 października 2015

WARSZTATY BADAWCZE
„Mali Przyjaciele Przyrody”
GRUPA V

WRZESIEŃ

We wrześniu odbyły się pierwsze warsztaty badawcze w grupie V. Spotkanie to miało na celu ustalenie zasad i reguł obowiązujących podczas spotkań. Dodatkowo dzieci mogły zobaczyć jaki strój będzie obowiązywał na zajęciach oraz zapoznaliśmy się z lupą.

PAŹDZIERNIK

W październiku na drugim spotkaniu pt. „Kolory – tworzymy kolory i odcienie” dzieci miały okazję poznać jak można mieszać ze sobą barwy, aby powstały odpowiednie kolory. Każdy miał szansę stworzyć swój własny kolor.

 

 

GRUPA VI
WRZESIEŃ

Omówienie z dziećmi reguł obowiązujących na warsztatach.

Przeprowadzenie doświadczenia „CO PŁYWA CO TONIE?”- doświadczenia z wodą były tematem  wrześniowych zajęć na warsztatach badawczych. Dzieci same mogły sprawdzić, które przedmioty toną, a które utrzymują się na powierzchni wody. Następnie dzieci próbowały odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak się dzieje ?

WARSZTATY RUCHOWE
„SKACZĄCE KANGURKI”
GRUPA IV

W miesiącu wrześniu rozpoczął się w grupie 4 cykl warsztatów ruchowych: „Skaczące Kangurki”, których celem jest rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe, gry zespołowe, aerobik.

WRZESIEŃ

„Sport to zdrowie” - Ćwiczenia rozluźniające irozprostowujące kości, gry i zabawy wpływające na kondycję całego ciała.

- Informacje organizacyjne

-  Uświadomienie konieczności uprawiania sportu

-  Zachęcenie do systematycznej aktywności ruchowej

- Zwrócenie uwagi na dokładne wykonywanie ćwiczeń

- Kształtowanie właściwej postawy ciała

- Kształtowanie gibkości i elastyczności ciała

WARSZTATY BADAWCZE „ MALI ODKRYWCY” ZABAWY Z MYDŁEM gr IV - wrzesień

Dzisiaj pani zaprosiła nas na warsztaty badawcze. Nie każdy z nas wiedział co to będzie, dlatego pani wytłumaczyła nam, że na tych zajęciach obserwować będziemy zachowanie się wybranych przedmiotów i zjawisk w rożnym środowisku. Nim jednak zdradziła czym będziemy się dziś zajmować ustaliliśmy reguły i zasady jakie będą obowiązywać w czasie tych zajęć. Następnie usłyszeliśmy zagadkę:

 Gładkie i śliskie pachnie bardzo ładnie,
 ale się rozpłynie,
 gdy do wody wpadnie

Wszyscy jednomyślnie odgadliśmy, że to mydło. Kolejnym punktem zajęć było badanie jego właściwości poprzez porównywanie wyglądu, kształtu, koloru zgromadzonych przez panią mydełek za pomocą zmysłu dotyku,
węchu i wzroku.   
Podczas zabawy pt: „Podobieństwa” – wyszukiwaliśmy podobieństwa między mydłem, a innymi obiektami i doszliśmy do wniosku ,że:

mydło jest śliskie jak lód
mydło jest okrągłe jak opona
mydło jest białe jak mleko.

Następnie pani postawiła na stoliku dwie miseczki z wodą – ciepłą i zimną, do których włożyliśmy dwie równe kostki mydła obserwując w jakiej wodzie szybciej się rozpuści.
Czas oczekiwania na efekty eksperymentu umiliła nam bajka  „U króla Baruby” – P. Szarzeca.

Bardzo dawno temu pewien król, który nazywał się Baruba, postanowił: niech się zjawią przed moim zamkiem poddani, którzy potrafią robić bańki mydlane! Obiecał: kto wydmucha największą
i najładniejszą bańkę, dostanie Złote Mydełko!
Przyszło bardzo wielu ludzi z całego kraju, a nawet z dalekiego świata. Każdy pragnął zrobić najpiękniejszą i najładniejszą bańkę mydlaną i dostać w nagrodę Złote Mydełko. Od rana do wieczora na dziedziniec zamku króla Baruby schodzili się młodzi i starzy. Każdy z garnuszkiem mydlin i ze słomką, przez którą wydmuchiwał babki . Król Baruba obejrzał ogromnie dużo różnych baniek. I małych i dużych, czerwonych, żółtych, niebieskich i zielonych. Dworzanie klaskali ! Ale król ciągle był niezadowolony. Fryzjerowi udało się wydmuchać bańkę bardzo dużą, ale król grymasił:  jest za mało kolorowa, bez blasku słońca w środku!
Bańka krawca była kolorowa, ale król westchnął: -jest mała jak poziomka!
Nagrodę – Złote Mydełko otrzyma tylko ta osoba, która zrobi bańkę , dużą i kolorową. Nadal przychodzili do zamku coraz to nowi ludzie. Wydmuchiwali bańki mydlane, aż się od tego dmuchania trzęsły drzewa, a ptaki pochowały się za kominem zamku. Trwało to długo, nim w całym królestwie króla Baruby zabrakło w końcu mydła do mycia i do prania. Nie mogło być inaczej, skoro było potrzebne na bańki mydlane! Królowie z sąsiednich krain zaczęli nazywać króla Barubę Brudnym, jego poddanych - Brudasami. Prawnuków króla Baruby można poznać jeszcze dzisiaj, bo zawsze mają brudne ręce i plamy na ubraniach. Zapomnieli do czego przede wszystkim służy mydło i nikim tego nie przypomniał.


Po wysłuchaniu bajki wszyscy stwierdziliśmy, że mydło jest jednak bardzo potrzebne
w życiu i szybciej jak to wskazało nasze doświadczenie rozpuszcza się w ciepłej wodzie.
Na zakończenie naszych warsztatów pani miała dla nas jeszcze niespodziankę. Zabrała nas do ogrodu przedszkolnego, gdzie bawiliśmy się w puszczanie ogromnych baniek mydlanych, które próbował robić każdy z nas, specjalnie przygotowanym przez panią przyrządem. To była super mydlana frajda.

PAŹDZIERNIK

„Zumba dla każdego” - Proste kroki taneczne, kombinacja ruchów i motywująca muzyka.

- Nabieranie płynności ruchowej

- Rozwijanie gibkości ciała

- Rozwijanie ekspresji i koordynacji ruchowe

WARSZTATY KULINARNE GR.4
OWOCOWE JEŻE” - PAŹDZIERNIK
 

W tym dniu przynieśliśmy z domów świeże owoce takie jak jabłka, winogrona i banany. Gdy wszystko na stolikach było już przygotowane, pani zdradziła nam, że dziś będziemy tworzyć owocowe jeże. Następnie zaprezentowała sposób ich wykonania. Potem założyliśmy fartuszki i chusteczki na głowę oraz ochoczo zabraliśmy się do wykonania owocowych pyszności. Wszyscy świetnie radziliśmy sobie z tym zadaniem, starannie nadziewając banany i winogrona na wykałaczki ,które wbijaliśmy w jabłuszka. Na koniec doklejaliśmy oczka i nosek .Z dumą prezentowały się nasze pyszne, pełne witamin jeże, które nieśliśmy na papierowych tackach do domu, by podzielić się nimi z naszymi bliskimi.
Przyrządzanie „owocowych jeży” dało nam wiele satysfakcji.

 

 WARSZTATY LOGOPEDYCZNE
„Gimnastyka Języka”
GRUPA V
WRZESIEŃ / PAŹDZIERNIK

Podczas warsztatów logopedycznych dzieci miały okazję brać udział w ćwiczeniach usprawniających narządy mowy a więc język, wargi i podniebienie przygotowując je tym samym do prawidłowego mówienia.

A to kilka ćwiczeń, które można wykonywać wspólnie z dziećmi w domu:

- Dmuchanie na kawałki bibuły, papieru itd.
- Dmuchanie na piłeczkę pingpongową, wyścigi piłeczek
- Dmuchanie przez słomkę.

- Przesuwanie żuchwy w prawo i w lewo
- Wysuwanie żuchwy do przodu.

- Wymawianie na przemian „ a-o” przy maksymalnym oddaleniu od siebie wargi górnej i dolnej
- Oddalanie od siebie kącików ust – wymawianie „ iii”.

- Zbliżanie do siebie kącików ust – wymawianie „ uuu”
- Naprzemienne wymawianie „ i – u”.

- Cmokanie
- Oblizywanie dolnej i górnej wargi przy ustach szeroko otwartych / krążenie językiem/.

- Wysuwanie języka w przód i cofanie w głąb jamy ustnej
- Kląskanie językiem.

- Nadymanie policzków – „ gruby miś”
- Wciąganie policzków – „ chudy zajączek”.

 WARSZTATY KULINARNE

„Mały kuchcik”
GRUPA III

PAŹDZIERNIK

W październiku, my  przedszkolaki z grupy III, mieliśmy okazję pierwszy raz uczestniczyć w warsztatach kulinarnych. Przywitaliśmy się piosenką o zdrowym odżywianiu, umyliśmy dokładnie ręce z zachowaniem poszczególnych etapów oraz założyliśmy ochronne fartuszki. Nasza pani długo zapoznawała nas z zasadami bezpieczeństwa posługiwania się nożem, mówiła nam szczególnie o tym czego nie wolno kroić, chociaż dobrze widziała, że nie możemy się doczekać aby zabrać się do krojenia przygotowanych owoców. Zapomnieliśmy wspomnieć, że Pani zaplanowała zrobienie z nami sałatki owocowej „Z naszych sadów”, dlatego czekały na nas umyte jabłka gruszki i śliwki. Przy okazji dowiedzieliśmy się jak ważne jest spożywanie owoców przez dzieci. Najwięcej radości sprawiła nam sama praca, czyli krojenie nożem. Wszystkie dzieci przy niewielkiej pomocy pań poradziły sobie z tym zadaniem, chociaż efekt naszej pracy był różny. Nagrodą za naszą pracę była degustacja wykonanej sałatki owocowej.

WARSZTATY BADAWCZE „ MALI ODKRYWCY”
POD HASŁEM: ZABAWY Z MAGNESEM – PAŹDZIERNIK
GR. IV
 

Nasze październikowe zabawy badawcze przebiegały pod hasłem „Co to magnes i jak można się nim bawić”. Najpierw oglądaliśmy przygotowane przez panią magnesy, dotykaliśmy nimi rożnych przedmiotów i próbowaliśmy określić ich widoczne cechy. Pani wyjaśniła, że są magnesy sztabkowe, w kształcie podkowy oraz magnesy okrągłe i zaprosiła nas do zabawy nimi. Wszyscy zwróciliśmy uwagę na to, że magnesy przyciągają się lub odpychają.
Następnie sprawdzaliśmy jakie przedmioty przyciągane są przez magnesy (na stole zgromadziliśmy małe przedmioty wykonane z różnych materiałów):

• na prostokącie niebieskim odkładaliśmy przedmioty, które magnes nie przyciąga;

• na prostokącie czerwonym przedmioty przyciągane przez magnes.

Tak powstał następny wniosek, że magnes przyciąga spinacze, zszywki, agrafki - przedmioty metalowe, zaś magnes nie przyciąga rzeczy szklanych, plastikowych, papierowych, drewnianych.

Później bawiliśmy się w "Tańczące szpileczki".

Na kartce papieru pani umieściła szpileczki. Magnes ułożyliśmy pod kartką i przesuwając kartką ze szpilkami po magnesie i obserwowaliśmy, co się z nimi dzieje. Doszliśmy do wniosku, że magnes przyciąga metalowe przedmioty przez kartkę.

Następnie spróbowaliśmy odpowiedzieć na pytanie czy inne przedmioty mogą działać podobnie jak magnes ?

Sprawdziliśmy to na balonach – wszystkie dzieci w kole kolejno pocierały balon o dywan.

Gdy wszyscy naelektryzowali balon, próbowaliśmy czy będzie przyciągał pocięte drobne kawałki papieru i czy przyciągnie spinacze. Balon jednak przyciągał kawałki papieru gdyż na jego powierzchni zgromadziły się ładunki elektryczne. Na zakończenie naszych warsztatów wzięliśmy udział w zabawie ruchowej: Magnes przyciąga. To była niezła zabawa.

 

„KUCHCIKOWO”
GRUPA V

WRZESIEŃ

Warsztaty kulinarne to cykl zajęć w czasie, których będziemy przygotowywać z dziećmi różne pyszności. Dla dziecka nie ma większej przyjemności, niż możliwość przygotowania dla siebie posiłku i zjedzenia go ze smakiem.23 września odbyły się pierwsze warsztaty kulinarne w grupie V. Sezon na pyszne owoce trwa! Nie zapominamy o tym także w przedszkolu. W tym dniu każde dziecko przyniosło do przedszkola swoje ulubione świeże owoce, z których zrobiliśmy pyszną sałatkę owocową. Były jabłka, gruszki, banany, śliwki, arbuz, nektarynki, kiwi, pomarańcze, mandarynki, winogrona, mango. Wszystkie dzieci  miały soczyste minki na widok tak smakowitych owoców i każdy ochoczo zabrał się do pracy. Dokładnie wszyscy umyli ręce, potem ubrali czapki i fartuszki, a następnie posegregowaliśmy umyte wcześniej przez panie owoce. Każde dziecko dostało deskę, nożyk i tak przystąpiliśmy do krojenia. Dzieci samodzielnie kroiły i przyrządzały sałatkę owocową przestrzegając zasad bezpieczeństwa przy posługiwaniu się nożem. Przyrządzanie sałatki dało dzieciom wiele satysfakcji jednocześnie uświadamiając jak ważną rolę odgrywają witaminy we właściwym funkcjonowaniu organizmu. Ach, co to była za uczta! Sałatka smakowała wyśmienicie – nie wiemy, czy dlatego, że owoce były pyszne, czy dlatego że same dzieci ją przyrządzały? Już planujemy kolejną zdrową i smaczną potrawę.

 

                                                  

                                  PAŹDZIERNIK

21 października odbyły się kolejne warsztaty kulinarne w grupie V. Następnym wyzwaniem średniaków z gr. V było przygotowanie „PIZZERINEK”. Warsztaty rozpoczęły się od obserwacji przygotowania ciasta drożdżowego. Dzieci chętnie włączały się do niektórych czynności np. przesiewały sitkiem mąkę, kruszyły drożdże itp. Następnie kiedy ciasto zostało odstawione do wyrośnięcia, dzieci dzielnie zabrały się do krojenia potrzebnych składników do dekorowania „PIZZERINEK”.  Każde dziecko miało przygotowaną deskę i nożyk. Dzieci samodzielnie kroiły pomidorki koktajlowe, szynkę, ser mozzarella, przestrzegając zasad bezpieczeństwa przy posługiwaniu się nożem. Niektóre dzieci zdecydowały się trzeć żółty ser. Kiedy ciasto wyrosło, każdy z przedszkolaków otrzymał część ciasta, z którego formował placek, następnie ciasto smarowały wcześniej przygotowanym sosem pomidorowym. Na tak przygotowanych „PIZZERINKACH” dzieci układały wg własnego pomysłu i upodobań smakowych pokrojone produkty. Następnie Panie kucharki zapiekły „PIZZERINKI” w piekarniku i po upieczeniu w końcu dzieci pałaszowały je z wielkim apetytem. A wspaniałe zapachy unosiły się w całym przedszkolu.

 

                                                                 

GRUPA V
WRZESIEŃ

Przygotowanie „Koktajlu malinowego” - dzieci zanim rozpoczęły pracę mogły spróbować poszczególnych produktów z jakich został zrobiony koktajl . Dzieci z ogromnym zaangażowanie wykonywały różne czynności. Końcowym efektem naszych warsztatów było wypicie całego koktajlu oraz pozostawienie na swoich buziach malinowego uśmiechu :)

 

 

        

WARSZTATY MUZYCZNO – TANECZNE
„TAŃCZĄCE SZKRABY”
GRUPA IV

W miesiącu wrześniu w grupie 4 rozpoczęły się również warsztaty muzyczno – taneczne: „Tańczące Szkraby”– którego głównym celem jest uwrażliwienie na piękno muzyki oraz rozbudzanie emocjonalnego stosunku do muzyki, rozwijanie aktywności muzycznej i ruchowej, wyzwolenie u dzieci tendencji do samoekspresji, rozwijania inwencji twórczej poprzez formy ruchowo – muzyczno – słowne, identyfikowanie i nazywanie różnych stanów emocjonalnych, kształtowanie harmonijnego rozwoju psychofizycznego dziecka, rozwijanie dyspozycji słuchowo – głosowych oraz słuchowo – ruchowych.

WRZESIEŃ

„Ja w przedszkolu” – zabawy muzyczno – taneczne integrujące grupę oraz rozwijające poczucie rytmu.

- Zajęcia organizacyjne, poznanie stałego sygnału muzycznego, oznaczającego zbiórkę przy nauczycielu

- Poruszanie się przy muzyce – chodzenie i bieganie "w rozsypce" przy akompaniamencie ćwierćnut i ósemek

- Zabawa "Zaczarowany posąg" – reagowanie na zmiany muzyki

- Utrwalenie kontrastowych pojęć: cicho – głośno, wysoko – nisko, szybko – wolno oraz sygnału oznaczającego zbiórkę.

- Nauka prostej piosenki „Skarby przedszkolaka" – ilustrowanie ruchem treści piosenki.

- Zabawy: „Deszczyk pada"; „ ZOO”.

 

PAŹDZIERNIK

„Jesienne harce” – zabawy muzyczno – taneczne kształtujące umiejętność reagowania na zmiany dynamiki i sygnału w muzyce.

- Prezentacja i sposób gry na tych instrumentach: bębenek, marakasy, kołatki -  /rytmiczne uderzanie dłonią/

- Nauka piosenki: „Już październik”.

- Zabawa z piosenką /pokazywanie ruchem treści piosenki/.

- Akompaniament do piosenki z użyciem poznanych instrumentów.

- Zabawa :"Odgadnij, gdzie się pomyliłem?" utrwalenie piosenki – "Skarby przedszkolaka”.

- Formowanie koła wiązanego i marsz dookoła sali.

 

WARSZTATY PLASTYCZNE
GRUPA VI

WRZESIEŃ

Zabawy z kolorami – poznajemy podstawowe kolory ciepłe i zimne. Zabawy w mieszanie kolorów – uzyskiwanie kolorów pochodnych.:)


WARSZTATY MUZYCZNO – RUCHOWE
GRUPA VI

WRZESIEŃ

-  dzieci utrwaliły zasady bezpiecznego korzystania z sali gimnastyczne oraz bezpiecznej zabawy podczas warsztatów
- zapoznanie dzieci z tańcem „Kowbojskim”.

ZABAWY Z JĘZYKIEM ANGIELSKIM
GRUPY STARSZE (IV-VIII)

WRZESIEŃ

W miesiącu wrześniu starsze grupy podczas warsztatów „Zabawy z językiem angielskim” poznały nowego przyjaciela Kapitana Jack’a oraz jego przyjaciół  (Danny, Katie i kot Fluffy). Nowo poznani przyjaciele będą regularnie towarzyszyć dziecku podczas „Zabaw z językiem angielskim”  i pomogą mu stopniowo oswoić się z nowym językiem.

W tym miesiącu dziecko poznało nazwy części twarzy:

 

eyes

oczy

ears

uszy

nose

nos

mouth

usta 

oraz nazwy części ciała:

 

hair

włosy

teeth

zęby

arms

ręce

toes

palce u nóg

tummy

brzuszek

legs

nogi

hands

dłonie

head

głowa

przymiotniki: duży i mały:

 

small

mały

big

duży 

kolory oraz takie wyrażenia, jak:

 

Wash your....

Umyj swoje....

*hands

dłonie

*face

twarz

Brush your....

Wyszczotkuj....

*hair

włosy

*teeth

Umyj zęby.

 

Podczas zajęć dziecko wprowadzane jest w świat bajki, słucha historyjek w języku angielskim związanych z danym tematem opierających się na przygodach Kapitana Jack’a, oraz uczy się i śpiewa piosenki w języku angielskim, dzięki czemu osłuchuje się z językiem. Materiał utrwalany jest podczas różnorodnych ćwiczeń, zabaw, gier oraz kart pracy, które są przyjazne dla dziecka i sprawiają mu wiele radości. Dzięki takiej metodzie nauki dziecko stopniowo robi postępy, mimo, że przyswajanie języka obcego jest dla niego dużym wyzwaniem.

GRUPY STARSZE (IV-VIII)

PAŹDZIERNIK

W październiku dzieci przyswajały słownictwo związane z salą oraz poznały przymiotniki: dobry i zły. Podczas zajęć uczyliśmy sie określać dobre i złe zachowanie na podstawie wysłuchanej historyjki w języku angielskim. Uczyliśmy się także piosenek “In my classroom” oraz “The good behaviour song” utrwalając poznane słownictwo. Śpiewamy także piosenkę
o małym pajączku “Incy Wincy spider”, którą mogą Państwo utrwalać z dziećmi także w domu (piosenke, można łatwo znaleźć na stronie youtube.com).

Najważniejsze słówka:

table

stół

chair

krzesło

crayon

kredka

pencil

ołówek

rubber

gumka

book

książka

good

dobre

bad

złe

behaviour

zachowanie

 

Zachęcam Państwa do korzystania z broszurek (znajdujących się w kąciku języka angielskiego w szatni, pojawiających się raz w miesiącu). Znajdą Państwo w nich słownictwo oraz piosenki poznane przez dzieci w danym miesiącu oraz pomysły na domowe zabawy z językiem angielskim pomagające utrwalać dzieciom poznane słownictwo.

GRUPY MŁODSZE (I-III)
PAŹDZIERNIK

W październiku dzieci z grup młodszych podczas warsztatów „Zabawy z językiem angielskim” poznały szczeniaka Patch’a. Po raz pierwszy słuchały i śpiewały piosenki, które będą towarzyszyć podczas „Zabaw z językiem angielskim”: ‘Hello to you’ (piosenka na powitanie) oraz 'Bye-bye' (piosenka na pożegnanie). W tym miesiącu dziecko bawiło się z Patchem w chowanego, łaskotało go a także kolorowało go na obrazku. Dziecko słucha także historyjki, w której Patch zachwyca się wielkimi rozmiarami słoniai dzięki wróżce sam otrzymuje duże uszy, nos, brzuszek i palce u stóp (na zajęciach dziecko uczy się rozróżniać te cztery części ciała w języku angielskim poprzez różne gry i zabawy). Dowiaduje się także, jaka jest różnica pomiędzy ‘big’ (‘duży’) a ‘small’ (‘mały’), a poprzez kolorowanie i rozmaite gry poznaje po angielsku 4 kolory żółty (“red” “yellow” “green” “blue”).

Hello to you !!!

Witam Cię !

Bye-bye!

Pa, pa!

Where are you?

Gdzie jesteś?

Where’s (Patch)?

Gdzie jest (Patch)?

Here I am!

Tutaj jestem !

yes/no

Tak / Nie

Tickle

Połaskocz

Jump up high!

Podskocz wysoko!

Colour

Pokoloruj

Wave

Pomachaj

ears

uszy

nose

nos

tummy

brzuszek

toes

palce u stóp

Sit down! Stand up!

Usiądź!/Wstań!

red

czerwony

yellow

żółty

green

zielony

blue

niebieski

 

Zachęcam Państwa do korzystania z broszurek (znajdujących się w kąciku języka angielskiego w szatni, pojawiających się raz w miesiącu). Znajdą Państwo w nich słownictwo oraz piosenki poznane przez dzieci w danym miesiącu oraz pomysły na zabawy domowe z językiem angielskim pomagające utrwalać dzieciom poznane słownictwo.

„MAŁY KUCHCIK” gr I

14 października w grupie I rozpoczęliśmy cykl warsztatów kulinarnych pod hasłem MAŁY KUCHCIK. Podczas comiesięcznych zajęć dzieci będą kształtować swoje praktyczne umiejętności kulinarne oraz poznawać zasady zdrowego odżywiania, które są niezbędne w dorosłym życiu. Będą także poznawały sprzęt AGD, który ułatwia pracę w kuchni. Do pierwszych kulinarnych zmagań wszystkie dzieci przygotowały się fachowo – ubrane w fartuszki kuchenne, z czystymi rączkami przystąpiły do przyrządzania sałatki owocowej. Okazało się, że maluszki doskonale wiedzą, jakie znaczenie dla zdrowia ma spożywanie owoców. Z ochotą przystąpiły więc do pałaszowania owocowych przysmaków. 

Za licznie przyniesione owoce bardzo dziękujemy rodzicom !

 

 



© Przedszkole Publiczne nr 10
ul. Nad Białką 1 b, 43 - 502 Czechowice-Dziedzice