Przedszkole Publiczne NR 10 w Czechowicach - Dziedzicach - Warsztaty 4

               
   

 


Warsztaty 4 Drukuj E-mail
poniedziałek, 02 lutego 2015

 WARSZTATY KULINARNE

 

 

 GRUPA I

 

MARZEC

„Mini Mufinki”

Na tych warsztatach kulinarnych zamieniliśmy się w małych cukierników. Tego dnia piekliśmy pyszne babeczki. Kiedy Panie Kucharki przyniosły nam upieczone już babeczki nadeszła pora na dekorowanie ich. Dzieci smarowały swoje babeczki nutellą a następnie posypywały je kolorową posypką.

 

„Koreczki serowo – warzywne”

Tego dnia naszym zadaniem było przygotowanie koreczków serowych, do których dodaliśmy jeszcze wiele innych pysznych składników. Dzieci same komponowały swoje koreczki, które potem z apetytem zjadały.

 

 

KWIECIEŃ

„Desery galaretkowo – owocowe”

Każde dziecko uwielbia desery, wiec na tych warsztatach kulinarnych zrobiliśmy pyszne deserki. Do ich przygotowania użyliśmy galaretki w dwóch kolorach oraz owoców. Każdy sam wybieraj jakie kolory galaretek wybiera oraz owoce do skomponowania swojego deseru.

„Mini zapiekanki”

 

Podczas tego spotkania dzieci przygotowywały pyszne zapiekanki. Przygotowane w sali zapiekanki przekazaliśmy do kuchni, a tam panie kucharki zapiekły je dla nas w piekarniku.

 

 WARSZTATY BADAWCZE

Grupa V i VII

Marzec

 „Niewidzialny atrament” – każdy kiedyś marzył o tym, aby jak James Bond zostać szpiegiem i przesyłać zaszyfrowane wiadomości. Przedszkolaki przekonały się jak sami mogą stać się takimi szpiegami. Do przygotowania „niewidzialnego atramentu” potrzebny nam był tylko sok z cytryny i świeczka (należy pamiętać, że to doświadczenie należy wykonywać przy udziale osoby dorosłej). Wyciśniętym sokiem z cytryny pisaliśmy patyczkami na kawałkach kartek, jednak dopiero po podgrzaniu kartki nad płomieniem świeczki ukazywała nam się ukryta informacja.

 

„Powietrze i jego właściwości” przedszkolaki w czasie tego spotkania miały  okazję poznać właściwości powietrza, ale także wiatru. W czasie spotkania różne zabawy i eksperymenty pomogły nam zaobserwować właściwości wiatru. Poznaliśmy dobrą i złą stronę wiatru.

 

                                                                            Kwiecień

„Filtry wody” – w czasie tego spotkania przedszkolaki poznały jak ważną rolę w życiu człowieka odgrywają filtry wody. Dzieci przekonały się o tym podczas doświadczenia.

Poznajemy żywioły – ogień: „Ognioodporny balon” – dzieci miały okazje zobaczyć w czasie trwania doświadczenia, że balon nie zawsze pęka. Dzięki zimnej wodzie, którą był wypełniony balon, nawet ogień nie potrafił go przebić.

 WARSZTATY RUCHOWE

„Skaczące Kangurki”

GRUPA V

MARZEC:

„Gimnastyka dla każdego” -  Ćwiczenia w różnych pozycjach (stanie, klęk, siad, leżenie). Ćwiczenia z przyborami. Rozwój oraz wyrabianie podstawowych cech motorycznych. Nauka poruszania się w gromadzie. Reagowanie na sygnały. Wszechstronny i harmonijny rozwój układu mięśniowego

„Utrzymuję równowagę” - Proste formy zabaw i ćwiczeń równoważnych z akcentem koncentracji uwagi. Kształcenie umiejętności utrzymywania równowagi w różnych sytuacjach życia codziennego. Wyrabianie poczucia równowagi w staniu, w ruchu

Każde ze spotkań kończy się krótkim aerobikiem do żywej i dynamicznej muzyki.

KWIECIEŃ:

„Jestem zwinny jak zwierzę” - Zabawy na czworakach z naśladowaniem ruchów zwierząt, przejście na czworakach w formie zadaniowej; toczenie się, pełzanie i czołganie. Podtrzymywanie naturalnej gibkości kręgosłupa, wyrabianie swobody ruchów, wzmacnianie mięśni tułowia, szyi, ramion

„Tańce- hulańce” - Gimnastyka przy dynamicznej muzyce. Wyrabianie płynności ruchowej, kształtowanie koordynacji ruchowej, rozwijanie ekspresji i inwencji twórczej.

 WARSZTATY MUZYCZNO – TANECZNO – RUCHOWE

„Tańczące Szkraby”

GRUPA II

MARZEC:

„W marcu jak w garncu” – zabawy muzyczno – taneczno - ruchowe  kształtujące reakcję na zmiany  artykulacji legato – staccato oraz rozwijające prawidłową wymowę podczas nauki piosenki.       Zabawa: "Żabki i bocian".  Powitanie wiosny – słuchanie muzycznego wiersza pt: „W marcu jak w garncu”. Nauka ładnego śpiewania – zwrócenie uwagi, aby dzieci nie śpiewały za głośno i wyraźnie wymawiały tekst. Zabawa samochody – czerwone światło – stój! zielone światło – idź!

„Wiosna tuż, tuż” – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki w utworze. Zapoznanie dzieci z melodią i tekstem piosenki ,,Przyszła pani Wiosna”- śpiew z podkładem muzycznym. Utrwalenie piosenki ,,Przyszła pani Wiosna” – rytmiczne powtarzanie tekstu. Zapoznanie elementami ruchu do piosenki.

KWIECIEŃ:

„Wiosna w koło„ – zabawy muzyczno - taneczno – ruchowe kształtujące rozpoznawanie melodii granych w górnych i dolnych rejestrach. Rozwijanie reakcji na sygnał muzyczny. Wyrabianie sprawności słuchowej przez systematyczne stosowanie krótkich zagadek melodycznych i dźwiękowych. Nauka prostego układu tanecznego z wykorzystaniem cwału bocznego i bardzo prostych figur, osłuchanie z piosenką :"Krakowiak wiosenny". Rozróżnianie melodii smutnej i wesołej.

„Kle, kle Boćku„ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Kształtowanie umiejętności legato i staccato. Osłuchanie z piosenką "Kwiecień – Plecień”. Instrumentacja piosenki /wykorzystanie poznanych inst.. perk./bęben, tamburyn, triangel - trójkąt, kastaniety/ - ćwiczenia artykulacji legato i staccato. Układanie gotowych elementów w schematy – akcentowanie pierwszej nuty /wyklaskiwanie lub wytupywanie/. Zabawy wiosenne: "Bocian i żaby"; "Kolorowa wiosna".

 WARSZTATÓW MUZYCZNO – TANECZNO – RUCHOWE

„Baw się razem z nami”

GRUPA VIII

MARZEC:

„W marcu jak w garncu” – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe rozwijające umiejętność określania wysokości dźwięków, oraz koordynacji ruchowej. Próby określania dźwięków wysokich, średnich i niskich – zabawa wróbelki, zajączki- niedźwiadki. Wprowadzenie piosenki "Zimny marzec mokry marzec". Gry i zabawy orientacyjno – sprawnościowe. Nauka fragmentów krakowiaka

„Wiosna tuż, tuż „ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki w utworze. Zapoznanie dzieci z melodią i tekstem piosenki ,,Przyszła pani Wiosna”- śpiew z podkładem muzycznym. Utrwalenie piosenki ,,Przyszła pani Wiosna” – rytmiczne powtarzanie tekstu.

KWIECIEŃ:

„Kle, kle Boćku„ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Kształtowanie umiejętności legato i staccato. Osłuchanie z piosenką "Kwiecień – Plecień" Instrumentacja piosenki /wykorzystanie poznanych inst.. perk./bęben, tamburyn, triangel - trójkąt, kastaniety/ - ćwiczenia artykulacji legato i staccato. Układanie gotowych elementów w schematy – akcentowanie pierwszej nuty /wyklaskiwanie lub wytupywanie. Zabawy wiosenne: "Bocian i żaby"; "Kolorowa wiosna"

„Wesołe zabawy„ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Rozwijanie słuchu muzycznego. Zapoznanie dzieci z krokami krakowiaka - wesoły taniec przy muzyce. Utrwalenie tańca – krakowiak. Wysłuchanie piosenek o wiośnie- elementy wiosny w piosenkach. Zabawy słuchowe „Wesoło nam” z wykorzystaniem instrumentów  – rozwijające słuch muzyczny u dzieci.



© Przedszkole Publiczne nr 10
ul. Nad Białką 1 b, 43 - 502 Czechowice-Dziedzice