WARSZTATY KULINARNE GRUPA I MARZEC „Mini Mufinki” Na tych warsztatach kulinarnych zamieniliśmy się w małych cukierników. Tego dnia piekliśmy pyszne babeczki. Kiedy Panie Kucharki przyniosły nam upieczone już babeczki nadeszła pora na dekorowanie ich. Dzieci smarowały swoje babeczki nutellą a następnie posypywały je kolorową posypką. „Koreczki serowo – warzywne” Tego dnia naszym zadaniem było przygotowanie koreczków serowych, do których dodaliśmy jeszcze wiele innych pysznych składników. Dzieci same komponowały swoje koreczki, które potem z apetytem zjadały. KWIECIEŃ „Desery galaretkowo – owocowe” Każde dziecko uwielbia desery, wiec na tych warsztatach kulinarnych zrobiliśmy pyszne deserki. Do ich przygotowania użyliśmy galaretki w dwóch kolorach oraz owoców. Każdy sam wybieraj jakie kolory galaretek wybiera oraz owoce do skomponowania swojego deseru. „Mini zapiekanki” Podczas tego spotkania dzieci przygotowywały pyszne zapiekanki. Przygotowane w sali zapiekanki przekazaliśmy do kuchni, a tam panie kucharki zapiekły je dla nas w piekarniku. WARSZTATY BADAWCZE Grupa V i VII Marzec „Niewidzialny atrament” – każdy kiedyś marzył o tym, aby jak James Bond zostać szpiegiem i przesyłać zaszyfrowane wiadomości. Przedszkolaki przekonały się jak sami mogą stać się takimi szpiegami. Do przygotowania „niewidzialnego atramentu” potrzebny nam był tylko sok z cytryny i świeczka (należy pamiętać, że to doświadczenie należy wykonywać przy udziale osoby dorosłej). Wyciśniętym sokiem z cytryny pisaliśmy patyczkami na kawałkach kartek, jednak dopiero po podgrzaniu kartki nad płomieniem świeczki ukazywała nam się ukryta informacja. „Powietrze i jego właściwości” przedszkolaki w czasie tego spotkania miały okazję poznać właściwości powietrza, ale także wiatru. W czasie spotkania różne zabawy i eksperymenty pomogły nam zaobserwować właściwości wiatru. Poznaliśmy dobrą i złą stronę wiatru. Kwiecień „Filtry wody” – w czasie tego spotkania przedszkolaki poznały jak ważną rolę w życiu człowieka odgrywają filtry wody. Dzieci przekonały się o tym podczas doświadczenia. Poznajemy żywioły – ogień: „Ognioodporny balon” – dzieci miały okazje zobaczyć w czasie trwania doświadczenia, że balon nie zawsze pęka. Dzięki zimnej wodzie, którą był wypełniony balon, nawet ogień nie potrafił go przebić. WARSZTATY RUCHOWE „Skaczące Kangurki” GRUPA V MARZEC: „Gimnastyka dla każdego” - Ćwiczenia w różnych pozycjach (stanie, klęk, siad, leżenie). Ćwiczenia z przyborami. Rozwój oraz wyrabianie podstawowych cech motorycznych. Nauka poruszania się w gromadzie. Reagowanie na sygnały. Wszechstronny i harmonijny rozwój układu mięśniowego „Utrzymuję równowagę” - Proste formy zabaw i ćwiczeń równoważnych z akcentem koncentracji uwagi. Kształcenie umiejętności utrzymywania równowagi w różnych sytuacjach życia codziennego. Wyrabianie poczucia równowagi w staniu, w ruchu Każde ze spotkań kończy się krótkim aerobikiem do żywej i dynamicznej muzyki. KWIECIEŃ: „Jestem zwinny jak zwierzę” - Zabawy na czworakach z naśladowaniem ruchów zwierząt, przejście na czworakach w formie zadaniowej; toczenie się, pełzanie i czołganie. Podtrzymywanie naturalnej gibkości kręgosłupa, wyrabianie swobody ruchów, wzmacnianie mięśni tułowia, szyi, ramion „Tańce- hulańce” - Gimnastyka przy dynamicznej muzyce. Wyrabianie płynności ruchowej, kształtowanie koordynacji ruchowej, rozwijanie ekspresji i inwencji twórczej. WARSZTATY MUZYCZNO – TANECZNO – RUCHOWE „Tańczące Szkraby” GRUPA II MARZEC: „W marcu jak w garncu” – zabawy muzyczno – taneczno - ruchowe kształtujące reakcję na zmiany artykulacji legato – staccato oraz rozwijające prawidłową wymowę podczas nauki piosenki. Zabawa: "Żabki i bocian". Powitanie wiosny – słuchanie muzycznego wiersza pt: „W marcu jak w garncu”. Nauka ładnego śpiewania – zwrócenie uwagi, aby dzieci nie śpiewały za głośno i wyraźnie wymawiały tekst. Zabawa samochody – czerwone światło – stój! zielone światło – idź! „Wiosna tuż, tuż” – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki w utworze. Zapoznanie dzieci z melodią i tekstem piosenki ,,Przyszła pani Wiosna”- śpiew z podkładem muzycznym. Utrwalenie piosenki ,,Przyszła pani Wiosna” – rytmiczne powtarzanie tekstu. Zapoznanie elementami ruchu do piosenki. KWIECIEŃ: „Wiosna w koło„ – zabawy muzyczno - taneczno – ruchowe kształtujące rozpoznawanie melodii granych w górnych i dolnych rejestrach. Rozwijanie reakcji na sygnał muzyczny. Wyrabianie sprawności słuchowej przez systematyczne stosowanie krótkich zagadek melodycznych i dźwiękowych. Nauka prostego układu tanecznego z wykorzystaniem cwału bocznego i bardzo prostych figur, osłuchanie z piosenką :"Krakowiak wiosenny". Rozróżnianie melodii smutnej i wesołej. „Kle, kle Boćku„ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Kształtowanie umiejętności legato i staccato. Osłuchanie z piosenką "Kwiecień – Plecień”. Instrumentacja piosenki /wykorzystanie poznanych inst.. perk./bęben, tamburyn, triangel - trójkąt, kastaniety/ - ćwiczenia artykulacji legato i staccato. Układanie gotowych elementów w schematy – akcentowanie pierwszej nuty /wyklaskiwanie lub wytupywanie/. Zabawy wiosenne: "Bocian i żaby"; "Kolorowa wiosna". WARSZTATÓW MUZYCZNO – TANECZNO – RUCHOWE „Baw się razem z nami” GRUPA VIII MARZEC: „W marcu jak w garncu” – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe rozwijające umiejętność określania wysokości dźwięków, oraz koordynacji ruchowej. Próby określania dźwięków wysokich, średnich i niskich – zabawa wróbelki, zajączki- niedźwiadki. Wprowadzenie piosenki "Zimny marzec mokry marzec". Gry i zabawy orientacyjno – sprawnościowe. Nauka fragmentów krakowiaka „Wiosna tuż, tuż „ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Rozwijanie umiejętności reagowania na zmianę dynamiki w utworze. Zapoznanie dzieci z melodią i tekstem piosenki ,,Przyszła pani Wiosna”- śpiew z podkładem muzycznym. Utrwalenie piosenki ,,Przyszła pani Wiosna” – rytmiczne powtarzanie tekstu. KWIECIEŃ: „Kle, kle Boćku„ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Kształtowanie umiejętności legato i staccato. Osłuchanie z piosenką "Kwiecień – Plecień" Instrumentacja piosenki /wykorzystanie poznanych inst.. perk./bęben, tamburyn, triangel - trójkąt, kastaniety/ - ćwiczenia artykulacji legato i staccato. Układanie gotowych elementów w schematy – akcentowanie pierwszej nuty /wyklaskiwanie lub wytupywanie. Zabawy wiosenne: "Bocian i żaby"; "Kolorowa wiosna" „Wesołe zabawy„ – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe. Rozwijanie słuchu muzycznego. Zapoznanie dzieci z krokami krakowiaka - wesoły taniec przy muzyce. Utrwalenie tańca – krakowiak. Wysłuchanie piosenek o wiośnie- elementy wiosny w piosenkach. Zabawy słuchowe „Wesoło nam” z wykorzystaniem instrumentów – rozwijające słuch muzyczny u dzieci.
|