Przedszkole Publiczne NR 10 w Czechowicach - Dziedzicach - Warsztaty 3

               
   

 


Warsztaty 3 Drukuj E-mail
poniedziałek, 02 lutego 2015

WARSZTATY KULINARNE

 

GRUPA I

STYCZEŃ

W styczniu przygotowywaliśmy sandwicze. Jednak przed przystąpieniem do pracy, zapoznaliśmy się z urządzeniem kuchennym jakim jest opiekacz, w tym czasie omówiliśmy jak należy się zachowywać oraz zwróciliśmy uwagę na to, że można z niego korzystać tylko pod opieką dorosłych. Po tym wstępie wszyscy przystąpili do pracy, każdy mógł wybrać z czym chce zjeść swoją zapiekaną kanapkę. Gdy każdy skomponował swojego sandwicza, przyszła pora na zapiekanie, każdy podchodził z talerzykiem i przygotowaną kanapką do Pani, która umieszczała ją w opiekaczu… a po krótkim czasie kanapka była gotowa…

 


LUTY

„Surówka”

 

Podczas tego spotkania wspólnie z dziećmi przygotowywaliśmy surówkę z marchewki i jabłek. Każdy z dzieci miał możliwość samodzielnie trzeć na tarce. Kiedy już wszystko było gotowe, starannie wymieszaliśmy składniki, a żeby nasza surówka była smaczniejsza dodaliśmy do niej odrobinę cukru. 

 

                                                                             GRUPA VI

LUTY

W lutym przedszkolaki z grupy VI piekły własną  „mini  pizzę”.  Danie to było przygotowywane na wyraźne życzenie najmłodszych. Już po obiedzie wspólnie zarobiliśmy ciasto drożdżowe. Dzieci doskonale pamiętały jakie produkty potrzebne są do ciasta drożdżowego i chętnie  uczestniczyły w jego wyrabianiu. Gdy ciasto wyrosło przystąpiliśmy do przygotowywania pizzy. Każdy sam musiał rozłożyć ciasto na desce, uformować z niego koło a następnie ułożyć na nim ulubione produkty. Dzieci prześcigały się w inwencji i pomysłowości, ważne było również to aby każda pizza była inna i charakteryzowała właściciela. Byliśmy po raz kolejny zaskoczeni umiejętnościami kulinarnymi przedszkolaków. Po upieczeniu przygotowanego dania każdy mógł degustować samodzielnie przygotowaną pizzę. Efekty pracy dzieci można oglądać na załączonych zdjęciach.

                                       

                                      WARSZTATY BADAWCZE

Grupa V i VII

Styczeń

„Jak myje płyn do mycia naczyń?” – podczas tego spotkania zapoznaliśmy się  jak w codziennych pracach domowych pomaga płyn do mycia naczyń. Do eksperymentu użyliśmy płynu do mycia naczyń, mleka, i startą kolorowa kredę. Na plastikowy teleżek nalaliśmy mleko, a potem posypywaliśmy opiłkami kolorowej kredy. Kiedy do talerzyka włożyliśmy czysty patyczek, nic nie zaobserwowaliśmy, ale kiedy ten sam patyczek zanurzyliśmy w płynie do mycia naczyń i znowu włożyliśmy do talerzyka wtedy zauważyliśmy,   że opiłki kredy „uciekły” od płynu. Wniosek jaki wyciągnęliśmy z tego doświadczenia był taki, że dzięki płynowi brud „ucieka” z talerzy J Dzięki płynowi do mycia naczyń wszystkim mamom łatwiej wyczyścić talerze po obiedzie J

 

 „Tajemnice wody” – poznajemy właściwości wody – przedszkolaki w czasie tego spotkania miały okazję poznać właściwości wody. W czasie spotkania różne zabawy i eksperymenty pomogły nam zaobserwować właściwości tego potrzebnego do życia płynu. Zwróciliśmy także uwagę na to, że woda może zarówno występować w stanie ciekłym, stałym, ale i lotnym jako para wodna.

Luty

 „Kryształy” – do tego eksperymentu była nam potrzebna sól, woda, kubeczek, nitka i patyczek. Kubeczek wypełniliśmy do połowy wodą, a następnie dosypywaliśmy sól, tak, aby uzyskać roztwór nasycony. Później  na patyczku zawiązaliśmy nitkę, którą zanurzyliśmy w roztworze, a patyczek położyliśmy na brzegach kubka. Tak przygotowany, odłożyliśmy w ciepłe miejsce do następnego spotkania.

 

„Jak powstaje płatek śniegu” – podczas tego spotkania oglądaliśmy film edukacyjny, który przybliżył dzieciom etapy powstawania płatków śniegu, ale nie tylko to robiliśmy podczas tego spotkania... Obserwowaliśmy także, nasze wyhodowane kryształy, które przygotowaliśmy na poprzednich  warsztatach.

 WARSZTATY RUCHOWE

„Skaczące Kangurki”

GRUPA V

STYCZEŃ:

„Szybciej, wyżej, dalej” -  Ćwiczenia i zabawy z elementami podskoków, wyskoków, przeskoków. Doskonalenie różnych form podskoków rytmicznych. Rozwijanie umiejętności poprawnego odbicia obunóż i jedno nóż w miejscu i w ruchu. Doskonalenie umiejętności odbicia i poprawnego lądowania. Podnoszenie usprawnienia wykonywania łatwych form podskoków i przeskoków.

Każde ze spotkań kończy się krótkim aerobikiem do żywej i dynamicznej muzyki.

LUTY:

„W dobrej kondycji: zręczność i koordynacja” - Rzut do celu, ćwiczenia wymagające utrzymania       równowagi, ćwiczenia ze wstążką. Zwrócenie uwagi na koordynację ruchów. Kształtowanie wytrzymałości i zręczności. Utrzymanie ciała w dobrej kondycji

„Aerobic- taniec i gimnastyka” - Dynamiczne ćwiczenia przy energetycznej muzyce. Ćwiczenie wszystkich grup mięśniowych. Rozwijanie ekspresji i gibkości ciała.

 WARSZTATY MUZYCZNO – TANECZNO – RUCHOWE

„Tańczące Szkraby”

GRUPA II

STYCZEŃ:

„Na śniegowej górce” – zabawy muzyczno - taneczno – ruchowe rozwijające poczucie rytmu, a także reakcje na sygnał muzyczny. Odróżnianie trzech rodzajów muzyki, w określeniu dzieci: "do biegania", "do maszerowania", i "do spania" Próby wykonania podskoków, marsz pojedynczo dookoła sali ze zmianą kierunku na sygnał słowny lub muzyczny. Nauka piosenki: "Zima, zima, zima". Zabawa w samochody, pociąg i małpki.

LUTY:

W miesiącu lutym liczba warsztatów została zwiększona do dwóch w miesiącu.

„Baw się razem z nami”  – zabawy muzyczno – taneczno – ruchowe kształtujące umiejętność reagowania na sygnał słowny i na barwę brzmienia instrumentu. Nauka cwału bocznego w kole wiązanym (w wolnym tempie, bez odrywania nóg od podłogi). Ćwiczenia stóp: chód na palcach i na piętach. Zapoznanie z bębenkiem i kołatką – prezentacja gry na instrumencie.

„Wesołe melodie” – zabawy muzyczno – taneczno - ruchowe rozwijające reakcję na zmianę rejestru melodii w wiolinie i w basie. Kształtowanie spostrzegawczości i organizacji przestrzeni. Nauka stopniowania dynamiki przy mowie, śpiewie, klaskaniu, grze na instrumentach /zabawa w echo/. Nauka kaszubskiej zabawy tanecznej "Miotlarz" – rozwijanie organizacji przestrzeni. Zagadki muzyczne: "Jaka to piosenka?" – zgaduj-zgadula – rozpoznawanie piosenek poznanych od początku roku szkolnego.

 WARSZTATÓW MUZYCZNO – TANECZNO – RUCHOWE

„Baw się razem z nami”

GRUPA VIII

STYCZEŃ:

„Karnawałowy bal” – zabawy muzyczno – taneczno - ruchowe kształtujące rozpoznawanie melodii granych w górnych i dolnych rejestrach. Rozwijanie reakcji na sygnał muzyczny. Ćwiczenia na kształcenie poczucia metrum i tempa. Zabawa "Skacząca piłka" – wyklaskiwanie rytmicznych uderzeń piłki. Zapoznanie z wierszem - "Tamburyn” Ćwiczenia na określanie charakteru słyszanej muzyki /utwór smutny, poważny; wesoły i skoczny/. Improwizacja ruchowa oparta na tematyce karnawałowej /tańczące zabawki, zwierzęta/

„Tylko muzyka” – zabawy muzyczno – taneczno -  ruchowe rozwijające koordynację ruchu z muzyką, a także muzykalność u dzieci.          Wesoła zabawa przy piosence ,,Nowy roku”. Poznanie piosenki ,, Biały walczyk’’ zwrócenie uwagi na wyraźna wymowę słów. Układanie akompaniamentu do piosenki ,,Biały walczyk’’

Wprowadzenie podstawowych kroków walca.

LUTY:

„Wesołe melodie” – zabawy muzyczno – taneczno - ruchowe rozwijające reakcję na zmianę rejestru melodii w wiolinie i w basie. Kształtowanie spostrzegawczości i organizacji przestrzeni. Nauka stopniowania dynamiki przy mowie, śpiewie, klaskaniu, grze na instrumentach /zabawa w echo/. Nauka kaszubskiej zabawy tanecznej "Miotlarz" – rozwijanie organizacji przestrzeni. Zagadki muzyczne: "Jaka to piosenka?" – zgaduj-zgadula – rozpoznawanie piosenek poznanych od początku roku szkolnego. Pogadanka o F. Chopinie– słuchanie wybranych utworów: Preludium "Deszczowe"; etiuda "Rewolucyjna". Piosenki o zimie – ćwiczenia oddechowe. 



© Przedszkole Publiczne nr 10
ul. Nad Białką 1 b, 43 - 502 Czechowice-Dziedzice